2016. október 2., vasárnap

ELJÖTT AZ IDŐ ...



Eljött az idő, 30 év közös út után. Leszállok egy hajóról, amely már nem vihet tovább és én sem húzhatom árbócain a vitorlát. Elhagyom a Hit Gyülekezetét, annak szervezetét, felekezetét.
Indokaim egy része megtalálható a 3 korábbi blog bejegyzésemben. Ezért ezeket itt tovább nem részletezem. A lelkiismeretem, a Biblia ismeretem és a Krisztussal való személyes közösségem alapján hoztam meg ezt a döntésem, és az a meggyőződésem, hogy ez a hajó jelenleg rossz irányba halad. A folyamat nem ma kezdődött, mára viszont úgy tűnik, hogy a hajóért történő minden jó szándékom és igyekezetem előtt is lezárultak a csatornák.
A közös továbbhaladás előtt nem az képez akadályt, hogy egy közösségben vannak hiányosságok, vagy hibák. Hol nincsenek? A hibák téves mechanizmusokká intézményesülése, „megszentelése”, dogmákká fejlődése viszont már komoly gát.
Egy vezető tekintélyének valós értékeken kell alapulnia, amik az utóbbi évek nyilvánosság előtt elhangzott sorozatos csúsztatásai miatt erősen devalválódtak.
A Hit Gyülekezete, ill. annak vezetője által folyamatosan gyártott ellenségképek mögül egyre gyakrabban bukkannak elő ártatlan arcok.
A létszámnövekedéssel, intézményesüléssel együtt megszűntek a személyes kapcsolatoknak, hiteles bizonyságoknak korábban teret adó budapesti házi csoportok, kis közösségek, visszaszorulnak az építő jellegű személyes kapcsolatok.
A lelkészi szolgálatot betöltőkkel aláíratott hűségnyilatkozat felváltotta a megtérés és újjászületés által megalapozott Isten iránti elkötelezettséget. Helyébe egy ember és egy szervezet iránti lojalitást állított.
Az igehirdetés elsőbbségét felváltotta a Vidám Vasárnap talk-show – ja, az aktuálpolitika, és a gyűjtés.
A 80-as évek végén a gyülekezet által még elutasított és kimondottan károsnak ítélt „elektronikus egyház” (ld. pl. Jim Bakker, Jimmy Swaggart botrány. stb.) mára elsődleges tere lett a gyülekezet „működésének”.
A nemzetközi szintű karizmatikus vezetőknek a Római Pápával való együttműködését a 90-es években még elutasító pásztorunk ma ünnepelve üdvözli Kenneth Copeland és más újjászületett egyházfők behódolását a katolikus egyház főméltósága előtt.
Az intézményesülés során beépült emberi, szervezeti normák, szabályok mára már erőteljesen felülírják, elerőtlenítik különösen a testvéri kapcsolatok vonatkozásában Isten parancsolatát (Máté15).
Ezek csak szemelvényszerű felsorolások, kiegészítései korábbi blog bejegyzéseimnek, nem kívánok részletesebben elmélyedni most a távozásom okaiban.
Annyit fűzök még hozzá talán, hogy mind a 3 megelőző blog iratomat elküldtem legelőször Németh Sándornak, Morvay Péternek, Surjányi Csabának, a Hit Gyülekezete központi irodájának, a Vidám Vasárnapnak és a gyülekezetből általam ismert érettebb keresztényeknek. Ezen kívül a gyülekezetből már ugyan eltávozott, de mégis érintett néhány személynek és facebook-os kapcsolatomnak. Semmit nem írtam, tettem titokban, valakinek a háta mögött. Az írásaimat nem küldtem el sem világiaknak, sem sajtónak.
Amit a távozásommal kapcsolatban még mondani akarok, az inkább az, hogy senkinek a személye felé a gyülekezetben nincs bennem neheztelés, vagy rosszindulat. Az írásaimat, blog jegyzeteimet is az Egyház hajójának a segítése motiválta. Ha bárki úgy érzi, hogy szeretne ezzel kapcsolatban érdeklődni nálam, akkor tegye bátran, nyitott vagyok mindenkinek a jóhiszemű megkeresése irányában.
Írj nekem a bakonyvari.sz@gmail.com címre, ill. megtalálható vagyok a kb. 3-4 éve a HGY-től függetlenül működő keresztény kis csoportban Budapesten: http://nyitotthit.blogspot.hu/ .
Mintegy utóiratként hadd adjam még hírül ezen a nevezetes napon, hogy nem veszek részt ma ebben a népszavazásnak csúfolt bohózatban, vagyis azt támogatom, hogy ne legyen érvényes.
Az Európai Uniót a 2. világháború után azért hozták létre, hogy a nemzetek végre ne háborúval akarják rendezni érdekellentéteiket, hanem párbeszéddel. Ha ez szétesik anélkül, hogy kész lenne helyette egy igazoltan jobb együttműködési rendszer, akkor a párbeszéd helyett marad a káosz, és ismét marad az erő, az erőszak, a nacionalizmus és a háború. Ezzel játszik ma az, aki a hangulatkeltés, a demokratikus intézményrendszer lejáratása mellett kampányol. Orbán Viktor azért meri ezt megtenni, mert tudja, hogy az Uniónak ma semmilyen jogi eszköze nincs arra, hogy őt kitegye. Vagyis bármeddig elmehet az uszításban. Ellenségkép nélkül pedig összeomlik a rendszere.
Visszatérve: Én most egy felekezet földi hajójáról leszálltam. A Krisztus bárkáján, a vele való azonosulás Mennybe vezető hajóján haladok tovább. Nem felekezetek üdvözítenek, Akiben bízom, az visz engem tovább. Nincs más megváltó, csak Jézus Krisztus és Ő az egyetlen út az Atyához.
Írta:                                                                            Budapest, 2016.10.02.
Bakonyvári Szabolcs

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése